Ή τροφή για εφιάλτες;
Οι συστάσεις γύρω από το Animal Crossing, το τελευταίο μεγάλο hit της Nintendo, θεωρούνται περιττές. Το record-breaking αυτό παιχνίδι, το οποίο κυκλοφόρησε το πέμπτο κατά σειρά τίτλο του στις 20 Μαρτίου του 2020, με ονομασία ‘Animal Crossing: New Horizons’, συνεχίζει να μαγεύει εκατομμύρια ανθρώπους ανά την υφήλιο.
Aποτελεί ένα simulation βιντεοπαιχνίδι, στο οποίο ο παίκτης ελέγχει ένα customizable χαρακτήρα που έχει μετακομίσει σε ένα εγκαταλελειμμένο νησί. Το νησί αυτό κατοικείται από ανθρωπόμορφα ζώα, με τα οποία υπάρχει αλληλεπίδραση. Ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να χτίσει καταλύματα, να δημιουργήσει έπιπλα, να περισυλλέξει τρόφιμα και να ‘διασκεδάσει’. Ουσιαστικά, το παιχνίδι αυτό -σε πρώτη εντύπωση, θυμίζει μία χαριτωμένη εκδοχή ενός συνδυασμού των Sims, Minecraft και Stardew Valley. Παρόλα αυτά, αν και λάτρης των τριών τίτλων που προαναφέρθηκαν, η άποψή μου για το Animal Crossing είναι πολύ διαφορετική. Επιτρέψτε μου να επεκταθώ!
Απαιτεί πολλή υπομονή
Η πορεία του παιχνιδιού διεξάγεται σε πραγματικό χρόνο (real-world clock and progresses in real-time), πράγμα το οποίο φαίνεται αρχικά καλό, αλλά σύντομα οδηγεί το παίκτη στα όρια της παράνοιας. Αν η υπομονή δεν είναι το δυνατό του σημείο, θα εξοργιστεί από την αργή ροή, η οποία απαιτεί το πέρας αμέτρητων ωρών -ή ακόμα και μηνών, ώστε να δει αν επιτεύχθηκαν οι στόχοι του. Επίσης τα loading times, όταν φορτώνουν οι νέες τοποθεσίες, τεστάρουν τα όρια της αντοχής τόσο λόγω διάρκειας, όσο και συχνότητας. Άρα, αν χάνετε εύκολα τη ψυχραιμία σας και δεν απολαμβάνετε την αναμονή, δεν είναι το κατάλληλο παιχνίδι για εσάς.
Γνωριμία με τους χαρακτήρες
To παιχνίδι αυτό φαντάζει -και είναι, ατελείωτο. Ωστόσο οι άχρωμοι και ανιαροί ήρωες που το περιβάλλουν επιδεινώνουν τη κατάσταση… Επαναλαμβανόμενοι διάλογοι; Check. Πανομοιότυπες, κενές προσωπικότητες; Double Check. Αχαριστία άνευ προηγουμένου από τους χαρακτήρες; Triple Check. Τι εννοώ όμως λέγοντας ‘αχαριστία’;
Λοιπόν, οι ήρωες του παιχνιδιού δείχνουν να μην εκτιμούν καθόλου τα όμορφα έπιπλα που τοποθετείτε με αποτέλεσμα, ενώ υπάρχει ένας εξαιρετικός καναπές, να προτιμούν να κάθονται στο έδαφος. Σε πλήρη αντίθεση με το Sims, όπου τα υπέροχα ανθρωπάκια αξιοποιούν στο έπακρο ό,τι τους προσφέρετε, οι χωρικοί του Animal Crossing παραείναι καλοί για την αισθητική σας -or maybe they need an eye doctor. Όμως ό,τι από τα δύο και να ισχύει, αυτό που έχει σημασία είναι πως όσο σκληρά και να δουλέψετε για να χτίσετε κάτι, η αντίδραση ως προς αυτό θα είναι χλιαρή και το επίτευγμά σας θα ξεχαστεί μέχρι να πείτε κύμινο.
Υλικό για εφιάλτες
Το Animal Crossing προβάλλεται ως ένα ‘χαλαρωτικό’ παιχνίδι. Η πραγματικότητα όμως διαφέρει, μιας και ουσιαστικά αποτελεί έναν ύπουλα στρεσογόνο φαύλο κύκλο kawaii καπιταλισμού -not even kidding! Άλλωστε, ο απώτερος σκοπός του παίκτη είναι το να καταλήξει με όσο το δυνατό περισσότερη γη και αντικείμενα στην ιδιοκτησία του. Ωστόσο, δεν είναι αυτό που το καθιστά στρεσογόνο, αλλά ο παραλογισμός του, ο οποίος θέλει ‘όλα τα ζώα να είναι ίσα, αλλά κάποια πιο ίσα από τα άλλα.’ Τι εννοώ όμως; Ένας ταύρος πίνει καφέ πάνω σε ένα χαλί από γούνα αγελάδας. Ένας χήνος απολαμβάνει να τρώει γαλοπούλες. Πτηνά έχουν για κατοικίδιο …πτηνά. Αδυνατώ να καταλάβω τη ροή της τροφικής αλυσίδας και τη λογική γύρω από αυτή αλλά, πάνω από όλα, αδυνατώ να αντιληφθώ την υπόσταση του Hopkins και του Stitches -όπου αξίζει να αναφερθεί πως ο Stiches χρησιμοποιεί συχνά τη λέξη ‘stuffing’, φέροντας έτσι στο μυαλό τα λούτρινα από το Five Nights at Freddy’s.
Είναι η επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως;
Αναμφίβολα αυτό θα είναι ένα από τα αγαπημένα ρητά των δημιουργών του Animal Crossing, μιας και οι επαναλήψεις δίνουν δυναμικά το παρόν. Οι ίδιες φράσεις αναμασώνται συνεχώς, ενώ οι πράξεις στις οποίες πρέπει να προβεί ο ήρωας είναι επαναλαμβανόμενες, ακολουθώντας συγκεκριμένο μοτίβο, και συνοψίζoνται κυρίως στις εξής: Σκάψιμο-γέμισμα-κατασκευή. Σίγουρα, το παιχνίδι μπορεί να είναι διασκεδαστικό κάποιες φορές -ιδιαίτερα όταν κάνετε επισκέψεις στα νησιά των φίλων σας, αλλά αυτά τα λίγα λεπτά δεν αξίζουν τα όσα έχετε υποστεί ενδιάμεσα. Διότι ό,τι και να πείτε ή ό,τι και να κάνετε, καμία ανταμοιβή δεν είναι ποτέ αρκετά καλή σε αυτό το σύμπαν μετριότητας.
Συμπεράσματα
Εν κατακλείδι, δυσκολεύομαι να αντιληφθώ τα αίτια της επιτυχίας του Animal Crossing, μιας και αναβλύζει μονοτονία, ενώ στερείται καινοτομιών. Πάμπολλα πιο αξιόλογα βιντεοπαιχνίδια μπορούν να προσφέρουν μεγαλύτερη -αν όχι αντίστοιχη, απόλαυση. Με το παραπάνω εννοώ: Σας αρέσει να περισυλλέγετε φρούτα και απολαμβάνετε την ενασχόληση με τη φύση; Παίξτε Stardew Valley. Απολαμβάνετε τις κατασκευές και την εύρεση πρώτων υλών; Το Minecraft φτιάχτηκε για εσάς. Διασκεδάζετε με το να διαμορφώνετε τους χαρακτήρες σας και να δημιουργείτε fancy δωμάτια και όμορφους εξωτερικούς χώρους; The Sims!
Σαφώς το Animal Crossing έχει χαρακτηριστικά που το κάνουν αγαπητό, παρόλα αυτά, και δεδομένης της φήμης του και της τιμής του, σίγουρα περίμενα πολλά περισσότερα!
Ποια είναι η άποψή σας σχετικά με το διάσημο αυτό βιντεοπαιχνίδι;
Σοφία Ευαγγελίδου