Η Ninja Theory είναι ένα πολύ ιδιαίτερο στούντιο. Σε όλα τις τα παιχνίδια έχουμε ένα κοινό παρονομαστή, το καλογραμμένο και βαθύ σενάριο. Το Hellblade δεν αποτελεί εξαίρεση αλλά έχει μια βασική διαφορά, το σενάριο του βασίζεται σε ένα θέμα ταμπού ακόμα και για την σημερινή κοινωνία. Την ψύχωση.
Το Hellblade μας πηγαίνει στα τέλη του 8ου αιώνα, η πρωταγωνίστρια μας είναι η Senua, πολεμίστρια Pict (Οι Πίκτες, ήταν μια φυλετική συνομοσπονδία λαών που ζούσε στη σημερινή ανατολική και τη βόρεια Σκωτία κατά τα τέλη της εποχής του Σιδήρου και την πρώιμη μεσαιωνική περίοδο). Ο σκοπός της είναι να ταξιδέψει στο ……….και να ………(τα κενά της πρότασης θα τα ανακαλύψετε μονοί σας στο παιχνίδι). Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει να αντιμετωπίσει όχι μόνο τους θεούς και δαίμονες του παιχνιδιού, αλλά και του μυαλού της. Η Senua πάσχει από ψύχωση(psychosis), μια διανοητική πάθηση κατά την οποία ο ασθενής χάνει συχνά επαφή με την πραγματικότητα. Έχει διάφορες διαταραχές, από αγχώδεις έως και συμπεριφοράς, καθώς και παραισθήσεις. Ακούει και βλέπει πράγματα που οι άλλοι δεν μπορούν όπως ήχους από εχθρούς που δεν βλέπει αλλά και διάφορες φωνές . Βλέπει σημάδια στην ατμόσφαιρα, και οφθαλμαπάτες. Χάρη σε αυτά όμως, πλησιάζει πιο κοντά στον στόχο της. Για να το καταφέρει αυτό αλλά και για να βγει αλώβητη από αυτόν τον φρικαλέο κόσμο, πρέπει να κερδίσει τις μάχες όχι μόνο του σώματος αλλά και του πνεύματος.
Στο ταξίδι μας συναντάμε διάφορους γρίφους, όπου η επίλυση τους επιτυγχάνεται βρίσκοντας διάφορα σχήματα που βλέπει η Senua. Βρίσκοντας την κατάλληλη οπτική γωνία δημιουργούνται τα σχήματα που ψάχνει, από αντικείμενα στο χώρο. Το μοτίβο των γρίφων σε όλο το παιχνίδι είναι ίδιο. Εναλλάσσοντας οπτικές γωνίες ή περνώντας από πύλες που αλλάζουν την εμφάνιση του κόσμου, μπορούμε να βρούμε τις λύσεις που ψάχνουμε ώστε να προχωρήσουμε.
Σε όλα τα παραπάνω έρχονται και προστίθενται οι μάχες σώμα με σώμα. Εξοπλισμένη μόνο με ένα σπαθί και σιδερένια θέληση, πρέπει να αντιμετωπίσει από μικρούς εχθρούς μέχρι και bosses. Όλοι ξεχωρίζουν τόσο στον σχεδιασμό όσο και στα χαρακτηριστικά τους. Στην μάχη συναντάμε κλασικούς μηχανισμούς όπως Fast Strike, Heavy Strike, Melee Attack, Evade, Block και Run. Οι συνδυασμοί(combos) όλων αυτών ποικίλουν σε διάρκεια αλλά και σε ζημιά. Η Senua έχει ένα ακόμα «όπλο» στην «φαρέτρα» της το focus. Η ικανότητα αυτή μας επιτρέπει να κάνουμε τον χρόνο να κυλά πιο αργά, ώστε να μπορούμε να επιτεθούμε με μεγαλύτερη ασφάλεια. Όλες οι μάχες όπως και όλο το παιχνίδι παίζεται χωρίς HUD δηλαδή δεν υπάρχει κάποια ένδειξη για το ποσοστό της ζωής μας η της ζωής των εχθρών(Health Bar). Μερικές από τις φωνές που ακούει , όπως αναφέραμε παραπάνω , μας βοηθάνε στην μάχη.
Όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε μεγάλο αριθμό εχθρών, μια φωνή μας προειδοποίει αν υπάρχει κάποιος από πίσω μας ώστε να τον αποφύγουμε. Μια άλλη φωνή μας λέει ότι μπορούμε να τελειώσουμε την μάχη, να ενεργοποιήσουμε το focus και να προσέξουμε ποσά χτυπήματα μπορούμε να δεχτούμε ακόμα. Οπότε η απουσία του κλασικού HUD έχει αντικατασταθεί εν μέρει από τις φωνές που ακούει η Senua.
Οπτικό και ηχητικό περιβάλλον που ξεγυμνώνει παραγωγές παιχνιδιών με πολύ μεγαλύτερο πορτοφόλι. Ο κόσμος του είναι αρκετά μεγάλος και ποικίλλει αναμεσά σε δάση, βάλτους, κτήρια, σπηλιές κ.λπ. σε βαθμό που σου δίνεται η αίσθηση ότι είναι ανοιχτού κόσμου(open world) αλλά κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει. Τα textures, τα εφέ και ο φωτισμός είναι τόσο όμορφα και άρτια προσαρμοσμένα σε ολόκληρο το παιχνίδι, που απορείς πως γίνεται να είναι indie game(ανεξάρτητα παιχνίδια που δημιουργούνται χωρίς την οικονομική υποστήριξη από κάποιον εκδότη). Ο ήχος που πλαισιώνει τον κόσμο είναι αψεγάδιαστος από τον ήχο του αέρα, των κεραυνών, της βροχής, οι ήχοι των εχθρών που η Senua δεν βλέπει, οι σκόρπιες φωνές, κραυγές και ανάσες όλα είναι 100% ρεαλιστικά. Τα voice overs όλων των ηθοποιών είναι μια από τις καλύτερες προσπάθειες σε ολόκληρη την ιστορία των video games. Στα cut scenes μερικές φορές οι μορφές των ηρώων παρουσιάζονται σαν αναμνήσεις ή δημιουργήματα της φαντασίας της Senua. Όλοι οι ηθοποιοί έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά, αυτή όμως που ξεχωρίζει είναι η video editor της ομάδας Melina Juergens η οποία δανείζει την μορφή και την φωνή της στην Senua.
Για να βγουν όλα τα παραπάνω η Ninja Theory συνεργάστηκε με ψυχίατρο, νευρολόγο και μια ομάδα ατόμων που πάσχουν από ψυχώσεις. Δεν μπορώ να σας περιγράψω ποσό πιστό είναι το τελικό αποτέλεσμα σε σχέση με την πραγματικότητα που βιώνουν αυτοί οι άνθρωποι, μόνο αν δείτε ντοκιμαντέρ περί των ανθρώπων που αντιμετωπίζουν τέτοιες διαταραχές θα το καταλάβετε.
Το Hellblade: Senua’s Sacrifice είναι μια ιδιαίτερη, σκοτεινή και χαοτική ιστορία μιας βασανισμένης ψυχής. Παρόλο που είναι μικρό σε διάρκεια (περίπου 8 ώρες), είναι ένα διαμαντάκι που θαμπώνει αρκετούς ΑΑΑ τίτλους που κυκλοφορούν από μεγάλα studios.
Δοκιμασμένο σε: XBOX ONE
Προγραμματιστής: Ninja Theory
Εκδότης: Ninja Theory
Διαθέσιμο για: PS4, PC, XBOX ONE
Δημήτρης Αγγελής