To AFTERLOST, σε σκηνοθεσία του Shigeyuki Miya και σενάριο του Shingo Irie, κυκλοφόρησε την άνοιξη του 2019 από τη Madhouse. Βασισμένο στο ομότιτλο mobile game, η ιστορία του έμοιαζε πολλά υποσχόμενη. Δυστυχώς όμως, αποδείχθηκε γεμάτο κλισέ και αχρείαστη δράση, μη δίνοντας τις απαραίτητες εξηγήσεις για τα δρώμενα. Το anime αυτο απέδειξε πως ο χρόνος είναι σχετικός και πως τα είκοσι λεπτά ενός επεισοδίου, μπορούν να φαντάζουν αιώνες. Επιτρέψτε μου όμως να εμβαθύνω παραπάνω στα γεγονότα της σειράς.
Synopsis
Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από τη Yuki, τη μοναδική επιζών από μία καταστροφή που εξαφάνισε ολοσχερώς μία πόλη. Η Yuki, έχοντας στο πλευρό της μία επίλεκτη -και αταίριαστη- ομάδα, προσπαθεί να βρει εξηγήσεις πίσω από το μυστήριο φαινόμενο που έλαβε χώρα τρία χρόνια πριν. Στο δρόμο της, θα έρθει αντιμέτωπη με συνωμοσίες, μυστήρια και προδοσίες.
Review
Το AFTERLOST, αυτοκαθορίζεται ως κάτι το χαοτικό από το πρώτο κιόλας επεισόδιο. Καταφέρνει να μπερδέψει το κοινό, παρουσιάζοντας αμέτρητους χαρακτήρες -χωρίς τις απαραίτητες συστάσεις, και μη εξηγώντας το παραμικρό πράγμα αναφορικά με το σενάριο. Παρακολουθώντας το, ο θεατής αισθάνεται σαν μία ολόκληρη σεζόν, να συνοψίζεται σε ένα μόλις επεισόδιο. Παρόλα αυτά, μιας και είναι δημιούργημα της Madhouse, αξίζει μία δεύτερη ευκαιρία. Άλλωστε τα μυστήρια, οι κυβερνητικές συνωμοσίες και οι εξαφανισμένες πόλεις, δεν μπορούν παρά να έχουν ενδιαφέρον, σωστά;
Στη περίπτωση του AFTERLOST, λάθος. Έχει επαναλαμβανόμενη και ανούσια δράση, φτωχό animation και χαρακτήρες χωρίς βάθος και ουσία. Είναι μία σειρά χωρίς χώρο να ‘αναπνεύσει’. Οι ήρωες είναι εύκολα προβλέψιμοι και η ιστορία δεν εμβαθύνει στη ψυχοσύνθεσή τους, ενώ η γενικότερη εκτέλεση του σεναρίου στερείται και της παραμικρής γοητείας. Οι επαναλήψεις διαδέχονται η μία την άλλη, τη στιγμή που οποιαδήποτε αίσθηση κοινής λογικής είναι απούσα. Σκούτερ που μιμούνται τον Superman, συνεχόμενο off-camera shooting και απότομες μεταβάσεις από σκηνή σε σκηνή, δημιουργούν πάμπολλα ερωτήματα. Τα λιγοστά backstories είναι ελλιπή, οι διάλογοι είναι βεβιασμένοι και ο θεατής επί της ουσίας αδιαφορεί για τα δρώμενα, μιας και δεν έχει καταφέρει να δημιουργήσει δέσιμο με τους βασικούς ή τους δευτερεύοντες χαρακτήρες.
Δυστυχώς, το anime αυτό, δημιουργήθηκε για να προωθηθεί το mobile game στο οποίο έχει βασιστεί. Στο βωμό της διαφήμισης λοιπόν, κατακρεουργήθηκε ένα ενδιαφέρον σενάριο. Δεν έγινε η παραμικρή προσπάθεια για να βγει ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα, και το μόνο που βοηθάει τη κατάσταση, είναι το voice acting. Εκτός αυτού όμως, οι εξελίξεις στη σειρά είναι ανούσιες και αφήνουν το κοινό ανικανοποίητο και κουρασμένο. Παρόλα αυτά, το να προσπαθεί να καταλάβει κανείς το τι συμβαίνει σε αυτό το άναρχο anime, είναι ένα καλό brain puzzle.
Καταλήγοντας, το AFTERLOST είναι χάσιμο χρόνου. Έχει κάποιες δυνατές και αξιομνημόνευτες στιγμές, αλλά η προσέγγισή του είναι κάκιστη. Θα χρειαζόταν τουλάχιστον ο διπλάσιος αριθμός επεισοδίων ώστε να αποδοθεί σωστά ένα τόσο σύνθετο σενάριο, αλλά τόσο μία δεύτερη σεζόν όσο και ένα remake, φαντάζουν απίστευτα.
Artwork
Το στούντιο της Madhouse, το οποίο κρύβεται πίσω από αριστουργήματα όπως το Perfect Blue και το Wolf Children , δε συνηθίζει να απογοητεύει. Άρα, είναι απορίας άξιον το πώς κυκλοφόρησε μία τόσο άστοχη δουλειά. Με σχέδιο να κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, με έλλειψη λεπτομερειών στα backgrounds και κακώς επιλεγμένες χρωματικές παλέτες, το AFTERLOST φέρνει τη καταστροφή. Εκτός από όλα τα παραπάνω όμως, η παραγωγή δεν μπήκε καν στο κόπο να δημιουργήσει πρωτότυπους χαρακτήρες, εννοώντας το εξής: Υπάρχει η Yumiko, μία κοκκινομάλλα detective με αλογοουρά, η οποία έχει πάντοτε επαγγελματική ενδυμασία. Επίσης, υπάρχει η Ryoko, μία κοκκινομάλλα detective με αλογοουρά, η οποία επίσης έχει πάντα επαγγελματική ενδυμασία. Η λίστα θα μπορούσε να συνεχιστεί και με άλλους πανομοιότυπους ήρωες, όπως οι Takuya και Akira ή Tsubasa και Taiyo, αλλά you get my point.
Αναφορικά με το soundtrack, αυτό είναι σύνθεση του Kenji Kawai, της ιδιοφυίας πίσω από το Ip Man και το Eden of the East και κυμαίνεται σε αξιόλογα επίπεδα, εντείνοντας τα συναισθήματα. Πρόσθετα, αξίζει να αναφερθεί πως τα ηχητικά εφέ της σειράς είναι πολύ εντυπωσιακά.
Ερχόμενοι στο voice acting, αυτό αποδίδεται όμορφα από καταξιωμένους ηθοποιούς, όπως οι: Kana Hanazawa (Garden Of Words, Fairy Tail ), Tomokazu Sugita (Attack on Titan, To The Abandoned Sacred Beasts και Yuichi Nakamura (Tokyo Ghoul, Psycho-Pass ).
Facts
Η μεγάλη έκρηξη που λαμβάνει χώρα κατά τη διάρκεια της σειράς, φέρει πολλά κοινά με την αντίστοιχη που υπάρχει στο θρυλικό Akira . Εκτός από αυτό όμως, τα δύο anime φέρουν και άλλες ομοιότητες, όπως τις μυστικές εγκαταστάσεις που κάνουν πειράματα σε παιδιά και την εξαφανισμένη πόλη.
Closure
Εν κατακλείδι, πίσω από το AFTERLOST, υποβόσκει μία πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία, η οποία αποδόθηκε μέσω της χειρότερης δυνατής εκτέλεσης. Με τη λέξη ‘’lost’’ στο τίτλο να φαντάζει σαν κακόγουστο, προφητικό αστείο, ο θεατής πασχίζει να καταλάβει το τι συμβαίνει πίσω από το φτωχογραμμένο, χαοτικό σενάριο… Έχοντας καλύτερο screenplay και σκηνοθεσία, η σειρά αυτή θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένα εξαίρετο anime μυστηρίου, αλλά δυστυχώς δεν αποδείχθηκε αντάξια των προσδοκιών. Αν και δεν αρέσκομαι να κρίνω αρνητικά το κόπο και τη δουλειά κάποιου, το AFTERLOST δεν αφήνει περιθώρια για κάτι διαφορετικό, μιας και το twist στη ποιότητα δεν έδωσε ποτέ το παρόν και η παραγωγή το δημιούργησε μόνο για λόγους προώθησης του mobile game. Δεν θα πρότεινα σε κανέναν να το παρακολουθήσει.
Σοφία Ευαγγελίδου