Η βιομηχανία της ομορφιάς είναι μια τεράστια και συνεχώς ακμάζουσα παγκόσμια επιχειρηματική ατμόσφαιρα. Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς ομορφιάς και προϊόντων προσωπικής φροντίδας θα αγγίξει τα 716,6 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2025. Και όπως οι περισσότερες αναπτυσσόμενες βιομηχανίες, ο κόσμος της ομορφιάς καθίσταται ολοένα και πιο ανταγωνιστικός, ιδιαίτερα καθώς τα brands πολλαπλασιάζονται τόσο ως προς τον αριθμό τους όσο και ως προ το περιεχόμενο τους.
Παρόλο όμως που υπάρχουν κυριολεκτικά εκατοντάδες επιλογές όσον αφορά την ομορφιά και την προσωπική φροντίδα, η συντριπτική πλειονότητα αυτών των προϊόντων και εμπορικών σημάτων προέρχονται από μία από τις επτά μεγάλες παγκόσμιες επιχειρήσεις: Estée Lauder, Unilever , Johnson & Johnson, L’Oréal, Coty, Shiseido και Procter & Gamble.
Όμως, η αγορά αλλάζει – ειδικά με την εισβολή των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης. Πλέον, ολοένα και περισσότερα προϊόντα στοχεύουν σε μια συγκεκριμένη βάση καταναλωτών. Προϊόντα ομορφιάς για το δέρμα των καπνιστών, vegan προϊόντα, προϊόντα με έμφαση στα συστατικά, άλλα κατά της δοκιμής σε ζώα, προϊόντα υπέρ των μικρών παραγωγών, μέικ-απ με τεράστιο εύρος αποχρώσεων, η ομορφιά δείχνει να γίνεται πιο ελαστική, πιο ηθική.
Η αλήθεια βέβαια είναι ότι οι μεγάλες παγκόσμιες επιχειρήσεις ομορφιάς απλά παρακολουθούν και εξαγοράζουν ταχύτατα τις ευκαιρίες κέρδους που τους παρουσιάζονται. Αυτό σημαίνει ότι οι τάσεις διαμορφώνονται μέσα από τους καταναλωτές και τα μικρά brands, αν πχ οι καταναλωτές αρχίζουν και στρέφονται στα μικρά vegan προϊόντα ομορφιάς τότε οι big players ταχύτατα προσαρμόζονται ή και εξαγοράζουν τις μικρότερες εταιρείες.
Δημήτρης Θεοδωρόπουλος