Η τελευταία καμπάνια των Ζάρα στην Κίνα, μάλλον δεν πέτυχε τον όποιο εμπορικό της στόχο μιας και έχει μπει στο στόχαστρο προκαλώντας οργή, με πάρα πολλά Κινεζικά media να κατηγορούν τα Ζάρα ότι προσπαθεί να κάνει πιο ‘’άσχημη’’ την Κινέζικη ομορφιά.
Όλα ξεκίνησαν, όταν στη τελευταία καμπάνια ομορφιάς δημοσιευτήκαν ‘’απείραχτες’’ φωτογραφίες του κινέζικου τοπ μοντελ Li Jingwen, όπου εμφανίζεται με το πρόσωπο της να έχει φακίδες της. Οι φακίδες αυτές πυροδοτήσαν πάρα πολλά σχόλια και ξεκίνησαν μια τεράστια συζήτηση στα κοινωνικά δίκτυα σχετικά με τα κινεζικά πρότυπα ομορφιάς.
Στην Ασία, οι πεντακάθαρες και απαλές επιδερμίδες θεωρούνται αυτές που είναι πιο όμορφες και αντανακλούν τα κύρια πρότυπα ομορφιάς. Δεν είναι και άλλωστε τυχαία, η δημοτικότητα και η ευρεία χρήση των λευκαντικών κρεμών και αντηλιακών στην Ασία.
Έτσι, όταν οι χρήστες στα Κινεζικά κοινωνικά δίκτυα είδαν αυτή την εικόνα της επερχόμενης καμπάνιας, οι περισσότεροι επέμειναν ότι η εταιρεία “κακοποιεί” την ομορφιά του μοντέλου χρησιμοποιώντας μια μη ελκυστική και ανάρμοστη εκπροσώπηση της, ενώ δεν σέβεται την κουλτούρα ομορφιάς της χωράς, προσπαθώντας να επιβάλλει τα δικά της πρότυπα.
Η αλήθεια είναι ότι οι φακίδες, η ακμή, αλλά και πολλές άλλες καταστάσεις ενός δέρματος συνήθως “σβήνονται” από τα μιντια ως κάτι μη αποδεκτό. Και ενώ η αφομοίωση διαφορετικών προτύπων ομορφιάς αυξάνεται, φαίνεται ότι έχουμε ακόμα πολύ δρόμο για να κατανοήσουμε τις διαφορετικές κουλτούρες ομορφιάς.
Δημήτρης Θεοδωρόπουλος