like2buy value 1
like2buy value 1

Από τότε που τα κοινωνικά δίκτυα έχουν εισέλθει στην καθημερινότητα μας, πολλά έχουν αλλάζει. To Instagram συγκεκριμένα έχει περάσει από όλα τα αρχικά στάδια ζωής ενός ψηφιακού μέσου αλλά το τελευταίο καιρό όλο και περισσότεροι χρήστες το εγκαταλείπουν καθώς έχει κουράσει η πλειοψηφική του ενασχόληση με το τέλειο και η ενδεχόμενα ακραία εμπορική του τάση.

Μήπως το μέσο έχει αρχίσει να παρακμάζει; Η απάντηση είναι σίγουρα αρνητική. Το Instagram έχει τέτοια επιρροή στην ανθρώπινη κοινωνία που έχει αλλάξει το τρόπο που φιλτράρουμε τις ζωές μας σε πολλαπλά επίπεδα. Δυστυχώς θα μπορούσε να πει κάποιος.

Επιπρόσθετα η λογική της προώθησης προϊόντων έχει γίνει όλο και πιο αχαρτογράφητη. Μπορεί κάποιος να καταλάβει αν τα ‘’taggαρισμενα’’ προϊόντα είναι α) αγορασμένα από το χρήστη β) δώρο από εταιρείες για λόγους προώθησης γ) sponsored από τρίτους με χρήματα για λογούς μάρκετινγκ. Η απάντηση δεν είναι ξεκάθαρη. Είναι σημαντικό να γνωρίζει το κοινό αν ένα προϊόν είναι sponsored; Είναι ηθικό να μην ξεκαθαρίζεται αν ένα προϊόν που άτυπα διαφημίζεται είναι προϊόν εμπορικής συνεργασίας; Ένα συμπάν γεμάτο click to buy.

Υπάρχει κάτι απατηλό και δυστοπικό που χαρακτηρίζει το άνοιγμα μιας εφαρμογής όπως το IG. Αντί να δεις τους ανθρώπους που σου αρέσουν, ακολουθείς τους ανθρώπους που σου αρέσουν να προσπαθούν διαρκώς να σου πουλήσουν προϊόντα.

Δημήτρης Θεοδωρόπουλος

More Stories
cover  zodia 22
Ζώδια και Πανελλήνιες