Videogame Review: Red Dead Redemption 2

Ρεαλισμός και σενάριο

Έχουν περάσει 5 χρόνια από την κυκλοφορία του PS4 και του XBOX ΟΝΕ, η Rockstar Games δεν έχει κυκλοφορήσει κάποιο παιχνίδι αποκλειστικά για αυτή τη γενιά κονσολών.  Ξαφνικά στις 20 Οκτωβρίου του 2016, μας παρουσίασε το πρώτο trailer του RDR 2. Τα 6 χρόνια αναμονής από το πρώτο Red Dead Redemption(21-05-2010) τελειώσανε. Το ημερολόγιο γράφει 28-12-2018 10:30 π.μ. Μόλις τελείωσα το μοναχικό μου ταξίδι, στον κόσμο του RDR 2. Ένα ταξίδι με πολλές συναισθηματικές διακυμάνσεις.

Ας πιάσουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το RDR 2 εξελίσσεται 12 χρόνια, πριν τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού. Βρισκόμαστε στην Αμερική του 1899. Η αναρχία της Παλιάς Δύσης έχει σχεδόν εξαλειφθεί από τους νόμους που επέβαλε το νεοσύστατο, τότε, Σύστημα των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. O πρωταγωνιστής μας είναι ο Arthur Morgan, μέλος της συμμορίας του Dutch van der Linde. Μετά από μια αποτυχημένη ληστεία στο Blackwater, η συμμορία του Dutch κυνηγημένη από τον νομό και τους κυνηγούς κεφαλών, μετακινείτε πιο βόρια στην Αμερική. Αφού στήσουν το νέο τους σπίτι, ξεκινάει η ζοφερή πραγματικότητα. Η συμμορία είναι σε άθλια κατάσταση, η πείνα το κυνηγητό από τις Αρχές και η έλλειψη προμηθειών τους έχει φέρει όλους στα όρια τους. Αλλά υπάρχει ελπίδα ο Arthur Morgan.

Ο Arthur είναι τρίτος κατά σειρά στην ιεραρχία, καθώς ταξιδεύει μαζί με τον Dutch 20 χρόνια. Σαν νεότερος και ποιο έμπιστος στα μάτια τού Dutch, αναλαμβάνει μέσω διαφόρων αποστολών την καλή και ομαλή επιβίωση τής συμμορίας. Οι αποστολές αυτές λαμβάνουν χώρα σε έναν τεράστιο ζωντανό χάρτη, πού χρειάζεται κάτι λιγότερο από 15 λεπτά για να για να τον διανύσεις από άκρη σε άκρη καλπάζοντας. Τα τοπία πού συναντάμε σε αυτόν ποικίλουν, ανάμεσα σε βουνά, πεδιάδες, λίμνες, ποτάμια, δάση και βάλτους. Εκτός από την ποικιλία του εδάφους, συναντάμε εκατοντάδες είδη ζώων και δεκάδες είδη φυτών πού μπορείς να αλληλεπιδράσεις μαζί τους. Διαφορετικούς οργανισμούς δεν συναντάμε μόνο στην χλωρίδα και πανίδα του κόσμου, αλλά και στους NPCS από έναν αγρότη που μπορεί να βρούμε τυχαία εξερευνώντας τον χάρτη, μέχρι τον σερίφη μιας πόλης όλοι έχουν κάτι να σου πουν ή να σου δώσουν. Όλα τα παραπάνω δεν είναι κοσμητικά στοιχεία και θα δούμε γιατί δεν είναι πιο κάτω.

Φυσικά όλα τα παραπάνω για να γίνουν χρειαζόμαστε εξοπλισμό. Έχουμε τρείς κατηγορίες, όπλα, ρουχισμό, φαγητό. Στα όπλα έχουμε revolvers, pistols, repeaters, rifles, shotgun κλπ. Σε όλα τα όπλα μπορούμε να κάνουμε παραμετροποιήσεις, από τα στατιστικά τους μέχρι και την εμφάνιση που θα έχουν. Στον ρουχισμό έχουμε από έτοιμες ενδυμασίες, μέχρι και την αγορά του κάθε κομματιού ξεχωριστά. Ο κάθε παίχτης μπορεί να ντύσει όπως θέλει τον Arthur. Στο φαγητό έχουμε διάφορους τρόπους για να το βρούμε. Από την αγορά του σε κάποιο κατάστημα προμηθειών, μέχρι και να το μαγειρέψουμε μόνοι μας.

Η πραγματική μαγεία όμως του RDR 2 βρίσκετε στην A.I του. Ανεξάρτητα που βρίσκεσαι μέσα στον χάρτη μπορούν να συμβούν, διάφορα τυχαία περιστατικά. Τι εννοώ εκεί που καλπάζεις για να πας σε μια αποστολή μπορεί να σου βγουν ληστές, άνθρωποι που θέλουν βοήθεια, ζώα που θα σου επιτεθούν, μεταφορά φυλακισμένων, απαγωγή κάποιας ή κάποιου κ.λπ.

Όλα αυτά γίνονται είτε ήμαστε εμείς παρών είτε όχι. Ποιο πάνω σας ανέφερα ότι αλληλοεπιδρούμε με τους NPCS τα φυτά και τα ζώα. Ας δούμε λοιπόν πως ακριβώς γίνεται αυτό. Τον κάθε NPC που συναντάμε μπορούμε να αλληλοεπιδράσουμε πάνω του, πατώντας την αριστερή σκανδάλη. Ανάλογα με την ώρα, τα κέφια του, την κοινωνική του θέση αλλα και με την ενδυμασία μας, κάποιοί μπορεί να μας θυμούνται άλλοι να μας ζητήσουν βοήθεια, κάποιοι μπορεί να μας προκαλέσουν σε κάποιους αν είσαι άπλυτος μπορεί να μυρίζεις και να σε αποφύγουν. Όλα αυτά γίνονται όχι μόνο με εμάς αλλα και μεταξύ των NPCS. Στα φυτά τώρα έχουμε διάφορες ποικιλίες, ανάλογα με την περιοχή που είμαστε. Κάποια μπορούμε να τα φάμε, άλλα τα χρησιμοποιούμε για να φτιάξουμε τονωτικά φάρμακα. Πληροφορίες για το κάθε φυτό παίρνουμε εάν το μελετήσουμε ή από κάποιο τυχαίο γεγονός. Όπως και στα φυτά έτσι και στα ζώα ανάλογα την περιοχή βρίσκουμε διάφορους τύπους. Αφού τα μελετήσουμε, μπορούμε να ακολουθήσουμε τα ίχνη τους ώστε να τα σκοτώσουμε, για να πάρουμε το δέρμα τους, το κρέας τους και ότι άλλο χρειαζόμαστε.

Ο κόσμος που δημιούργησε η ομάδα της Rockstar είναι ένα τέλειο, ζωντανό οικοσύστημα που λειτουργεί διαρκώς. Άμαξες και τρένα με ανθρώπους ή προϊόντα να μετακινούνται από πόλη σε πόλη, φυλακισμένους να δραπετεύουνε, ζώα να κατασπαράζουν ανθρώπους ή άλλα ζώα. Για όλα αυτά που συμβαίνουν στο παιχνίδι ευθύνη έχει η A.I αλλά και το πρίσμα ρεαλισμού που χρησιμοποίησαν οι δημιουργοί του.

Ο ρεαλισμός δεν σταματάει όμως εδώ. Υπάρχει και στους μηχανισμούς του παιχνιδιού. Ο Arthur έχει τρία βασικά στοιχεία που πρέπει να προσέξουμε. Health, Stamina και Dead Eye, το κάθε ένα από αυτά αποτελείται από έναν πυρήνα και ένα εξωτερικό δακτύλιο. Αυτό που εξαντλείται πρώτο είναι ο εξωτερικός δακτύλιος, π.χ. όταν αρχίσουμε να τρέχουμε ο εξωτερικός δακτύλιος της αντοχής (Stamina) πέφτει σιγά σιγά, μόλις τελειώσει αρχίζει να καταναλώνετε ο πυρήνας. Είναι ζωτικής σημασίας τον πυρήνα να τον έχουμε πάντα γεμάτο, διότι επηρεάζει πόσο γρήγορα θα αναγεννηθεί (regenerate) ο εξωτερικός κύκλος. Τους πυρήνες τους γεμίζουμε με διάφορα φαγώσιμα και μη προϊόντα. Ο εξωτερικός κύκλος του κάθε πυρήνα, μπορεί να αυξηθεί ανάλογα με τις δραστηριότητες που κάνουμε.

Ο Arthur όμως δεν είναι μόνος, σε όλη αυτήν την περιπέτεια έχει και ένα άλογο μαζί του.
Το άλογο μας ανάλογα την ράτσα και το φύλο διαφέρει στην ταχύτητα, στην αντοχή και στην συμπεριφορά του. Ο δεσμός μας μαζί του αυξάνεται σταδιακά, μέσα από τον καλπασμό, το τάισμα, το βούρτσισμα και την αγάπη που του δίνουμε. Το Health και το Stamina τα συναντάμε και εδώ οπότε πρέπει να είμαστε προσεχτικοί. Διότι εάν το άλογο πεθάνει το χάνεται για πάντα, θα πρέπει είτε να αγοράσετε άλλο ή να δαμάσετε ένα ελεύθερο ή να το κλέψετε και να ξεκινήσετε από την αρχή το «χτίσιμο» της εμπιστοσύνης μαζί του.

Όλα τα παραπάνω έρχονται και αποκτούν υπόσταση, μέσα από μια απίστευτη παλέτα χρωμάτων και γραφικών. Ο σχεδιασμός του κόσμου η λεπτομέρεια και η αληθοφάνεια ξεπερνάνε κατά πολύ ότι έχουμε δει μέχρι σήμερα. Τα textures, τα ατελείωτα animations και ο φωτορεαλισμός είναι πράγματα που μόνο αν τα δείτε με τα ματιάς σας θα τα πιστέψετε. Έπαιξα την PS4 Pro έκδοση του παιχνιδιού, αλλά και στο απλό PS4 είδα ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Πραγματικά είναι άξιο θαυμασμού πως κατάφεραν οι δημιουργοί να δώσουν ένα τόσο ομαλό αποτέλεσμα σε κονσόλες με hardware πενταετίας.
Το παιχνίδι σε όποια κονσόλα και να το ασχοληθείτε είναι χάρμα οφθαλμών.

Ωραία είναι τα γραφικά ο ρεαλισμός και τα animations, αλλα χωρίς την κατάλληλη μουσική επένδυση και χωρίς τα κατάλληλα ηχητικά εφέ, το RDR 2 θα μπορούσε να πέσει σαν χάρτινος πύργος. Επειδή όμως η Rockstar έχει εμμονή με τις λεπτομέρειες, δεν θα άφηνε ούτε αυτό το κομμάτι του παιχνιδιού στην τύχη του. Τα ηχητικά εφέ, σε όπλα, σε καιρικά φαινόμενα, στον τρόπο που η βλάστηση αντιδράει στον αέρα, στο νερό, στα διάφορα ήδη εδάφους όταν οι οπλές του αλόγου τα αγγίζουν, είναι μια ηχητική πανδαισία. Πραγματικά αν το Red Dead Redemption 2 με τα γραφικά, τον ρεαλισμό και το σενάριο του εξελίσσει μια φορά τα video games, με τον ήχο σιγουρά πήγε στην επόμενη γενιά. Στην μουσική επένδυση έχουμε ένα εξίσου αψεγάδιαστο αποτέλεσμα.

Το Red Dead Redemption 2 είναι ένας κάλος λόγος για να ασχοληθεί κάποιος με αυτό το μέσο διασκέδασης. Είναι μια εμπειρία που με κάνει να παθιάζομαι ακόμα περισσότερο με τα single-player παιχνίδια. Δεν γνωρίζω πως εσείς θα βιώσετε το παιχνίδι και τι συναισθηματικές «κλωστές» θα σας τραβήξει, αλλά ότι και να νιώσετε μόνο επιδερμικό δεν θα είναι.

Δοκιμασμένο σε: PS4
Προγραμματιστής: Rockstar Studios
Εκδότης: Rockstar Games
Διανομέας: CD Media
Διαθέσιμο για: Xbox One, PS4

 

Δημήτρης Αγγελής

 

 

More Stories
Ζώδια: φίλοι και εχθροί