Videogame Review: God of War

Το παιχνίδι που ταρακούνησε τα λιμνάζοντα νερά του action-adventure hack and slash genre.

Το νέο πόνημα από το Santa Monica Studio μας αποκαλύφθηκε το 2016, ενώ μέχρι την κυκλοφορία του ελάχιστα στοιχεία μας είχαν παρουσιαστεί. Αυτός ήταν και ένας λόγος που πολύ οπαδοί της σειράς, συμπεριλαμβανομένου και εμένα, είχαμε κάποιες αμφιβολίες για την τροπή που θα δώσουν οι δημιουργοί στην νέα τους περιπέτεια. Κανείς όμως δεν μπορούσε να φανταστεί, αυτό που θα βιώσουμε απο την αρχή του ταξιδιού μέχρι το τέλος του.

Το νέο God of War είναι ο τέλειος συνδυασμός των όρων sequel και reboot. Η ιστορία στο νέο κεφάλαιο της σειράς, μας πηγαίνει πολλά χρόνια μετά από το τέλος του God of War 3.
Ο Kratos πλέον βρίσκεται στην Μίντγκαρντ (η Γη των Ανθρώπων σύμφωνα με την Σκανδιναβική μυθολογία) είναι αρκετά πιο γερασμένος, εξακολουθεί όμως να είναι ο ίδιος Kratos, αυτός που έχουμε δει στα προηγούμενα παιχνίδια.
Εδώ θέλω να εκφράσω το μοναδικό παράπονο που έχω. Σε όλο αυτό το ταξίδι δεν δίνεται η επεξήγηση απο τους σεναριογράφους, πως έφυγε από την Ελλάδα και έφτασε στην Μίντγκαρντ. Μην ανησυχείτε όμως το παιχνίδι κουβαλάει μαζί του, όλη την ιστορία από τα προηγούμενα παιχνίδια. Ο τρόπος που οι δημιουργοί ενσωμάτωσαν το παρελθον του Kratos στη νέα μυθολογία είναι αριστουργηματικός. Ουσιαστικά είναι ένα sequel μέσα σε ένα reboot.

O Kratos όμως δεν είναι μόνος, σε αυτήν την περιπέτεια έχει και ένα αγόρι μαζί του. Το αγόρι εκτός από τις συζητήσεις που κάνει με τον Kratos και τους άλλους NPCS, μας βοηθάει στις μάχες αλλα και στην επίλυση τον γρίφων που συναντάμε. Το ταξίδι των χαρακτήρων ξεκινάει από ένα σπίτι μέσα σε ένα δάσος. Ο σκοπός τους είναι να πραγματοποιήσουν την τελευταία επιθυμία της μητέρας του αγοριού.
Πως σχετίζονται ο Kratos με το αγόρι και την μητέρα του, θα τα ανακαλύψετε μονοί σας.
Για την ιστορία του παιχνιδιού δεν θα αναφέρω κάτι άλλο γιατί πραγματικά αξίζει να βιώσετε αυτό το ταξίδι. Οποιαδήποτε περεταίρω αναφορά στο σενάριο και σε πρόσωπα του παιχνιδιού, θα σας καταστρέψει αυτήν την εμπειρία.
Η κεντρική μας αποστολή εξακολουθεί να έχει γραμμικό σχεδιασμό, εννοώντας ότι πρέπει να πάμε από το σημείο Α στο Β και ούτω καθεξής μέχρι τον τερματισμό. Παρόλο που το main quest έχει γραμμικό σχεδιασμό, το υπόλοιπο παιχνίδι είναι open world.

Ο reboot όρος έχει να κάνει πιο πολύ με το gameplay. Η πρώτη αλλαγή που συναντάμε ειναι στην κάμερα, έχουμε τρίτου προσώπου – ελεύθερης κίνησης κάμερα πάνω απο τον ωμό (third person, over the shoulder free camera).
Η δεύτερη αλλαγή έρχεται στην δομή του παιχνιδιού. Πλέον έχουμε πιο πολλά RPG στοιχεία. Ο Kratos ανεβαίνει Level καθώς και το όπλο του αλλά και οι πανοπλίες που φοράει. Όλα αυτά για να γίνουν εκτός από XP, θα χρειαστούμε και Materials τα οποία βρίσκουμε μέσα από σεντούκια και φυσικά εχθρούς.

 

Πέρα απο το Main Quest, παίρνουμε και Side Quest (favors τα ονομάζει το παιχνίδι).
Τα favors είναι διασκορπισμένα μέσα στο χάρτη, εκτός όμως από το να γεμίζουν το χάρτη έχουν και ουσιαστικό περιεχόμενο. Σε αρκετά από αυτά έχουμε αναφορές από την Σκανδιναβική μυθολογία. Το σύστημα μάχης έχει και αυτό αλλάξει, έχει εγκαταλείψει τελείως τη λογική της ακατάπαυστης πίεσης κουμπιών στο gamepad (button mashing). Οι μηχανισμοί μοιάζουν αρκετά με τα souls (Demon souls, Dark souls) παιχνίδια, οι οποίοι όμως έχουν ενσωματωθεί στην λογική του God of War.
Κάθε αναμέτρηση θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με την ανάλογη σοβαρότητα, αφού λίγα μόνο χτυπήματα αρκούν για να «ταξιδέψουμε» στο Χελχέιμ (Στη Σκανδιναβική μυθολογία , το Χελχέιμ είναι η κατοικία των νεκρών) και να χρειαστεί να κάνουμε reload.

Στη διάρκεια τώρα και εδώ τα πράγματα έχουν αλλάξει, πλέον χρειαζόμαστε 25 ώρες περίπου για το Main quest και άλλες 25 για να κάνουμε τα υπόλοιπα (side quests, challenges, κρυφά δωμάτια ). Το παιχνίδι έχει backtracking στοιχεία μέσα. Λόγω της φύσης του open world μπορείτε να ξανά γυρίσετε πίσω στο χάρτη και να ασχοληθείτε με ότι έχετε αφήσει.

Στην απεικόνιση του παιχνιδιού τα πράγματα είναι πολύ απλά.
Τα γραφικά, η απεικόνιση του κόσμου, το motion capture των χαρακτήρων, η αλλαγή από gameplay σε βίντεο, όλα είναι αψεγάδιαστα. Το παιχνίδι το έχω παίξει και στο PS4 αλλα και στο PS4pro. Πραγματικά όπου και να το δείτε θα μαγευτείτε από τα γραφικά, τους φωτισμούς, τις χρωματικές παλέτες, το level design.
Όλα αυτά γυρισμένα με μια κάμερα. Δεν υπάρχουν κοψίματα μεταξύ τον σκηνών, οθόνες φόρτωσης (loading screens). Είναι μια περιπέτεια με συνεχομένη ροή που δεν διακόπτετε από τίποτα, εκτός και αν το σταματήσετε εσείς.

Στον τομέα της μουσικής, το soundtrack προσφέρει τον ανάλογο τόνο αγωνίας και δράσης, με αυξομειώσεις όπου χρειάζεται, ενώ τα οπτικά εφέ δημιουργούν την κατάλληλη ατμόσφαιρα.

Το God of War είναι, εν τέλει, είναι ένα σπουδαίο επίτευγμα του σύγχρονου gaming.
Τα πολλά χρόνια που αναπτύσσετε, το ταλέντο των συντελεστών του Santa Monica Studio και του συγγραφέα Cory Barlog επαναπροσδιόρισαν το action-adventure hack and slash genre.

Tο παρόν κείμενο αποτελεί προσωπική άποψη και εκτίμηση του γράφοντος.

Δοκιμασμένο σε: PS4 – PS4pro
Προγραμματιστής: SIE Santa Monica Studio
Εκδότης: Sony Interactive Entertainment
Διανομέας: Sony Hellas
Διαθέσιμο για: : PS4 – PS4pro
Ημερομηνία κυκλοφορίας: Παρασκευή, 20 Απριλίου 2018
Ηλικίες: 18+

ΘΕΤΙΚΑ
Εθιστικό και σωστά δομημένο gameplay
Φαντασμαγορικά γραφικά
Ιδανικό player progression μέσα από skill trees, crafting και upgrades
Σενάριο που προσφέρει συγκινήσεις, αγωνία και γέλιο
Μάχες γεμάτες αδρεναλίνη
Φοβερή σκηνοθεσία.
Ανάπτυξη χαρακτήρων.
Εύρος συστήματος μάχης.
Για πρώτη φορά συναντάμε μονή κάμερα.

ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Χωρούσαν περισσότερα boss fights.
Κάποια στιγμή τελειώνει.

 

Δημήτρης Αγγελής

 

 

 

More Stories
Anime Review: Your Lie In April