image
image

Videogame Review: 2

Back to Basics για την Capcom και όλα είναι τέλεια.

Έχουν περάσει 21 χρόνια από την ημέρα που έβαλα το cd του Resident Evil 2 στο PlayStation 1 και τα συναισθήματα του τρόμου, της αγωνίας, το άγχος με πλημύρισαν. Για να δούμε όμως το remake του μπορεί να ξαναβγάλει στην επιφάνια όλα αυτά τα συναισθήματα.

Η ιστορία μας ξεκινάει δυο μήνες μετά τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού. Οι πρωταγωνιστές μας είναι Ο Leon S. Kennedy, ένας αστυνομικός για τον οποίο είναι η πρώτη ημέρα στην υπηρεσία και η Claire Redfield, μία φοιτήτρια που ψάχνει το χαμένο της αδερφό Chris Redfield. Αφού καταφθάσουν στο αστυνομικό κέντρο της πόλης ανακαλύπτουν πως όλα έχουν μολυνθεί από τον ιό που μετατρέπει σε ζόμπι τους ανθρώπους. Όλοι οι εχθροί και οι χαρακτήρες που μισήσαμε ή αγαπήσαμε στο κλασικό Resident Evil 2 υπάρχουν και εδώ. Υπάρχει όμως μια βασική διαφορά ο τρόπος που το παιχνίδι μας τους συστήνει, οι εξτρά σκηνές και διάλογοι που έχουν προστεθεί βοηθάνε στην καλύτερη αφήγηση των χαρακτήρων και της ιστορίας.

Αλλαγές όμως δεν συναντάμε μόνο στην αφήγηση της ιστορίας αλλά και στην δομή του παιχνιδιού από το gameplay μέχρι τα μυστικά και τους γρίφους όλα έχουν υποστεί μικρές η μεγάλες βελτιώσεις σε βαθμό που παίζεις κάτι οικείο μέσα σε ένα καινούριο κόσμο. Οι αλλαγές στο gameplay έχουν να κάνουν με τα controls και την κάμερα, από την fixed camera και τα tank controls, έχουμε πάει σε ελευθέρα controls και σε κάμερα τρίτου προσώπου πάνω από τον ώμο παρόμοια με το Resident Evil 4. Δεν ξέρω πως θα σας φανεί όταν το παίξετε για μένα πάντως είναι μια από της καλύτερες υλοποιήσεις για το είδος του παιχνιδιού που αντιπροσωπεύει το Resident Evil 2. Οι χαρακτήρες έχουν βάρος, τα animations και οι κινήσεις είναι εξαιρετικά.

Ταυτόχρονα, όμως, όλα υλοποιούνται ομαλά και γρήγορα, δίνοντας ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Το shooting είναι καλοστημένο, τα όπλα έχουν φανταστική αίσθηση και η εναλλαγή μεταξύ τους πραγματοποιείται απροβλημάτιστα. Η δεύτερη αλλαγή έχει να κάνει με το περιεχόμενο, εκτός από τους κλασικούς γρίφους και τα μυστικά που έχουμε συνάντηση και στο αρχικό παιχνίδι, έχουμε και νέες προσθήκες σε μυστικά και γρίφους που για να τους λύσουμε, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τεχνολογία του σήμερα πχ USB stick ή θα πρέπει να ψάξουμε την λύση μέσα στα αντικείμενα που βρίσκουμε, γενικά οι γρίφοι δεν είναι πιο δύσκολοι απλά θέλουν πιο εκλεπτυσμένες κινήσεις για να λυθούν.

Ένα από τα χαρακτηριστικά που αγάπησα στα survival horror παιχνίδια της δεκαετίας του 1990, ήταν οι ανταμοιβές που σου προσέφεραν αν είχες την όρεξη να ασχοληθείς μαζί τους, ευτυχώς αυτό το χαρακτηριστικό υπάρχει και εδώ, έπιασα αρκετές φορές τον εαυτό μου να νιώθει σαν μικρό παιδί όταν έλυνα κάποιο γρίφο και μου έδινε κάποια αναβάθμιση για τα όπλα ή κάποιο καινούριο όπλο. Μια τελευταία αλλαγή που είδα είναι στην δυσκολία του παιχνιδιού, έχουμε τρία επίπεδα δυσκολίας αυτά είναι το Assisted, Standard και Hardcore. Στην Assisted δυσκολία το παιχνίδι μας κρατά το χέρι από την αρχή μέχρι το τέλος του, έχουμε πρόσβαση στο aim assist (μας βοηθάει να σημαδεύουμε), η ζωή μας αναπληρώνεται από μονή της, τα saves είναι ατέλειωτα και γίνονται χωρίς την χρήση Ink Ribbons (μελάνια γραφομηχανής που τα χρησιμοποιούσαμε στο Resident Evil 2 του 1998 για να αποθηκεύσουμε την πρόοδο μας), τα ζόμπι σκοτώνονται με λιγότερες σφαίρες και η τελευταία βοήθεια που έχουμε είναι το auto save. Στην μεσαία δυσκολία (Standard Difficulty) συναντάμε ότι και στην Assisted Difficulty εκτός από την αναπλήρωση ζωής που γίνεται μόνο μέσα από αντικείμενα. Η τελευταία δυσκολία (Hardcore Difficulty) είναι και η πιο επώδυνη δεν έχουμε aim assist, το save γίνεται μόνο αν έχουμε Ink Ribbons και τα ζόμπι θέλουν περίπου 10 με 12 σφαίρες για να μείνουν κάτω για πάντα.

Κάτι που με εξέπληξε θετικά είναι τα γραφικά και ο ήχος, δεν περίμενα με τίποτα ο ηχητικός και οπτικός τομέας του παιχνιδιού να είναι τόσο δουλεμένος. Τα γραφικά είναι αψεγάδιαστα, οι φωτισμοί εξαιρετικοί, οι σκιάσεις ρεαλιστικές, τα textures αληθοφανή και οι αντανακλάσεις υπέροχες. Από τα particle effects (φωτιά, καπνό, ομίχλη), μέχρι το νερό και το αίμα όλα είναι σωστά δομημένα. Ο ήχος από την άλλη είναι και αυτός εξαιρετικός και μαζί με τα γραφικά θα σας κάνουν να ανεβάσετε παλμούς και να αγχωθείτε.

Για να συνοψίσω το Resident Evil 2 δεν είναι ακριβώς remake πιο πολύ είναι η αφήγηση του παλιού καλού σεναρίου του Noboru Sugimura(1948-2005) μέσα από μια φρέσκια ματιά, είναι ένα παιχνίδι που μπορούν να το απολαύσουν όλοι και οι παλιοί παίχτες που μεγάλωσαν με αυτό το παιχνίδι αλλά και οι καινούριοι που έχουν μάθει την σειρά μέσα από τα εκτρώματα που λέγονται resident evil 5 και 6 (για το 7 δεν μπορώ να πω κάτι γιατί δεν το έχω παίξει ακόμα). Ένα πράγμα είναι σίγουρο κυρίες και κύριοι αν η Capcom συνεχίσει σε αυτό το «μονοπάτι» δημιουργικότητας πιστεύω ότι θα δούμε ωραία πράγματα από την εταιρεία στο μέλλον.

Δοκιμασμένο σε: PS4pro
Προγραμματιστής: Capcom R & D Division 1
Εκδότης: Capcom
Διαθέσιμο για: Xbox One, PS4, PC
Ημερομηνία έκδοσης: 25-01-2019

Δημήτρης Αγγελής

 

More Stories
zombie land laga saga anime
Anime News: Το Zombie Land Saga Επιστρέφει